Telescopen

Konus Lenzentelescoop Konuspace-6 60/800

125,00

De Konuspace-6 lenzentelescoop is perfect voor beginners, gemakkelijk te monteren en gebruiksklaar. Geschikt voor aardse en astronomische observaties, met accessoires om de maan, sterren en planeten te observeren op diverse manieren.

Byomic Beginners Spiegeltelescoop 76/700 in Koffer DEMO

129,00

Dit betreft een DEMO product: De telescoop heeft lichte deukjes op de behuizing. Het tast het gebruik van de telescoop niet aan. De glazen van […]

Toevoegen aan winkelwagen

Byomic Dobson Telescoop SkyDiver 102/640 Demo (verpakking)

239,00

Dit is een demomodel waarvan de opvulling in de verpakking niet origineel is. Met de Byomic Dobson Telescoop SkyDiver 102/640 haalt u een prachtige telescoop […]

Konus Dubbele Foto Adapter 31,8 mm

konus-dubbele-foto-adapter
44,95

Deze dubbele foto adapter met 31,8mm past op telescopen zoals de Konusmotor 130. U kunt hiermee met uw spiegelreflexcamera fotograferen door de telescoop. Een T2-adapter die past op uw camera is wel nog nodig (niet inbegrepen).

Byomic omkeerprisma (erecting eyepiece) 1,5x

19,95

Het Byomic omkeerprisma (erecting eyepiece) verhoogt de vergroting met 1,5x en corrigeert het ondersteboven beeld dat telescopen produceren, waardoor deze geschikt is voor aardobservatie en vogels kijken.

Konus Spiegeltelescoop Konusmotor-130 130/1000

399,00

De Konusmotor-130 telescoop is een indrukwekkend model met een grote 130mm diafragma en 1000mm brandpuntsafstand voor een hoge vergrotingsfactor en lichtsterkte. Het is ook geschikt voor astrofotografie en kan worden gebruikt met het Sky Watch programma.

Konus Lenzentelescoop Konustart-900B 60/900

239,00

De Konus Konustart-900B Lenzentelescoop is perfect voor beginners en gevorderden. Hij wordt geleverd met een RA volgmotor en accessoires voor aardse en astronomische observaties. Met de meegeleverde smartphone-adapter kunt u zelfs foto’s maken van de hemellichamen die u observeert.

Konus Lenzentelescoop Konustart-700B 60/700

129,00

De Konus Konustart-700B Lenzentelescoop 60/700 is geschikt voor beginnende astronomen en aardse observaties met een azimutale montering. Met oculairs, een Red Dot zoeker en een meegeleverde omkeerprisma. Optionele accessoires zijn beschikbaar.

Konus Lenzentelescoop Konuspace-4 50/600

79,95

De Konuspace-4 Lenzentelescoop van Konus is perfect voor beginners en biedt aardse en astronomische observaties. Inclusief de software Sky explorer op cd-rom en een tafelstatief met zoom oculair.

Winkelwagen

Product categorieën

Telescopen zijn optische instrumenten die worden gebruikt om verre objecten te observeren door licht te verzamelen en te vergroten. Of je nu geïnteresseerd bent in het verkennen van de sterrenhemel, het observeren van wilde dieren in de natuur, of het bestuderen van verre landschappen, er is een telescoop die aan jouw behoeften voldoet.

Types telescopen:

1. Refractietelescopen: Deze telescopen gebruiken lenzen om licht te buigen en te focussen, waardoor ze ideaal zijn voor het bekijken van heldere, gedetailleerde beelden van de maan, planeten en sterren.
  2. Reflectietelescopen: Reflectietelescopen maken gebruik van gebogen spiegels om licht te verzamelen en te focussen, wat resulteert in heldere en contrastrijke beelden. Ze zijn vaak populairder voor het observeren van diepe ruimteobjecten zoals nevels, sterrenstelsels en clusters.

Voordelen van telescopen:

1. Krachtige vergroting: Telescopen bieden gebruikers de mogelijkheid om verre objecten met een verbazingwekkende vergroting te bekijken, waardoor ze details kunnen zien die met het blote oog niet zichtbaar zijn.
  2. Hoge resolutie: Dankzij hoogwaardige optische componenten leveren telescopen scherpe en gedetailleerde beelden van astronomische objecten, wilde dieren en landschappen.
  3. Veelzijdigheid: Telescopen zijn veelzijdige instrumenten die kunnen worden gebruikt voor verschillende doeleinden, waaronder astronomie, vogelspotten, natuurobservatie en landschapsfotografie.
  4. Educatieve waarde: Door het verkennen van het universum en de natuurlijke wereld kunnen telescopen gebruikers helpen hun kennis en begrip van wetenschap en astronomie te vergroten.

Toepassingen van telescopen:

1. Astronomie: Telescopen zijn onmisbare instrumenten voor amateur- en professionele astronomen, waarmee ze de wonderen van het heelal kunnen verkennen, waaronder planeten, sterren, nevels, en sterrenstelsels.
  2. Vogelspotten: Voor natuurliefhebbers bieden telescopen de mogelijkheid om vogels op grote afstanden te observeren en te identificeren, waardoor ze een dieper inzicht krijgen in de diverse vogelsoorten.
  3. Natuurobservatie: Telescopen kunnen ook worden gebruikt om wilde dieren te observeren, landschappen te verkennen en natuurverschijnselen zoals zonsverduisteringen en meteorietenregens te bekijken.

Belangrijke overwegingen bij het kiezen van een telescoop:

1. Diafragmagrootte: Overweeg de grootte van de diafragmaopening van de telescoop, aangezien deze de hoeveelheid licht beïnvloedt die de telescoop kan verzamelen en de helderheid van het resulterende beeld.
  2. Brandpuntsafstand: De brandpuntsafstand van de telescoop bepaalt de vergroting en het gezichtsveld, dus kies een brandpuntsafstand die geschikt is voor je beoogde toepassingen.
  3. Montagesysteem: Overweeg het type montagesysteem dat wordt gebruikt met de telescoop, of het nu gaat om een ​​altazimutale of een equatoriale montering, afhankelijk van je observatiebehoeften.
  4. Portabiliteit: Als je van plan bent de telescoop mee te nemen op reis of buitenshuis te gebruiken, let dan op het gewicht en de afmetingen van de telescoop voor gemakkelijk transport.

Conclusie:

Telescopen zijn poorten naar het universum en bieden eindeloze mogelijkheden voor ontdekking en verwondering. Of je nu een amateur-astronoom bent die de mysteries van de kosmos wil verkennen, een natuurliefhebber die wil genieten van de schoonheid van de natuur, of een enthousiaste vogelaar die op zoek is naar een beter zicht, er is een telescoop die perfect bij je past. Investeer in een hoogwaardige telescoop en bereid je voor op een reis door de onmetelijkheid van het universum en de pracht van de natuurlijke wereld! Ontdek ons assortiment telescopen en begin vandaag nog met verkennen!

Scroll naar boven